HFF8 - Nagrađeni

A CLOCKWORK ORANGE, THE PROPHECY

Redatelji Benoit Felici i Elisa Mantin
Glavna nagrada festivala, GRAND PRIX, dodjeljuje se filmu koji na inventivan i inspirativan način briljantno meandrira između povijesne sage o radničkom otporu iz 14. stoljeća i nezadovoljstva radnika danas, prizivajući ne samo povijesne iskaze nego i fantazmagorične vibracije zidina grada u kojima odjekuje još uvijek nezadovoljstvo i pobuna. Koristeći kompleksnu filmsku teksturu različitih filmskih formata, film doživljavamo i kao relevatno svjedočanstvo, ali i kao poemu i filmsku meditaciju. Film je i političan i poetičan.

AFGHAN WOMEN, ANOTHER STORY

Redateljica Solène Chalvon-Fioriti
Opažati posljedice velikih tragedija, težak je zadatak za svakog dokumentarista. Žiri dodjeljuje nagradu za NAJBOLJI TELEVIZIJSKI FILM dokumentarcu u kojem je redatelj uspio ostvariti dobar balans između kritičkog pogleda prema premalo iskazanoj pomoći nastradalima i zdrave doze nade i optimizma koju u sebi unatoč svemu, nastradali nose. Izoštren pogled dokumentarista da vidi i ono što je skriveno, da osjeti i stvori empatiju prema junacima filma, iskazao je autor uz puni dignitet prema junacima svog filma.

VOLCANO

Redateljica Stéfanne Prijot
Mladi ljudi igraju računalne igre, penju se na viši stupanj ili gube i igra je završena. U filmu pratimo mladiće koji stalno igraju igre koje im se često neuspješno završe pa kreću ispočetka. Samo ovdje je riječ o ozbiljnoj igri života, o opstanku ili propasti, pa čak i smrti. Ilegalni prelazak granice za afganistanske migrante nije igra, to je životni korak o kojemu im ovisi sudbina. Autori filma prate nekoliko mladića u dokumentarističkom maniru cinema veritéa, filma istine.  Oni se povjeravaju kameri, a čovjek iza kamere, autor filma postaje njihov i ispovjednik i svjedok i prijatelj.  Film prati simpatičnog mladića Alija i njegove prijatelje. Njihov ilegalni život, kontakti s krijumčarima, mali poslovi od kojih preživljavaju, čine naraciju polusatnog filma koji je ostvaren za samo 2000 dolara. Film postavlja puno bitnih pitanja. Na nama je da o njima razmišljamo.

Dāvids Ernštreits i Inese Kļava

za film "PATRICIJA"
Duboko emotivan, introspektivan dokumentarni esej, lišen patetike, ali bogat nostalgijom za vremenima i posebnim mjestima koja su određivala habitus i ideologiju generacija ljudi koji su vjerovali u moć svoga rada i  solidarnosti, nasuprot današnjoj indiferentnosti prema (ne)mjestima na kojima se nalazimo i ljudima koji nas okružuju. Vizualno meditativan, dosljedno i iskreno provedenim redateljskim postupkom film nas uvlači u svoj unutarnji svijet, kroz  smjenu svjedočenja bivših radnika u rudniku, arhivskog materijala, poetskih vizualnih pasaža topografije, što sve zajedno čini uvjerljiv mozaički narativ ovog filma.

Els Moors

za film "NOTRE KANAAL"
Pokazujući nam alternative u urbanizmu 20. stoljeća kroz blizak susret s nekima od idejnih tvoraca inovativnih koncepata stanovanja, arhitektima čiji lucidni um nadilazi vrijeme u kojemu su stvarali, autori ovog filma su s pravom zapitani nad mogućim rukavcima života u koje smo kao urbane životinje mogli skrenuti u ostvarivanju većeg koeficijenta osobne sreće. To čine na kreativan i duhovit način, osobito u domeni scenarija.

Frederic Balland i Pierre-Francois Didek

za film "DOCUMERICA, self-portrait of a nation on the brink"
Nagrada za najbolju fotografiju dodjeljuje se filmu u kojem direktor fotografije uspjeva osnažiti narativnu strukturu kreativnom filmskom slikom koja oživljava kako melankoliju prošlih vremena tako i snagu revolta radnika današnjeg vremena. U isto vrijeme, vizualni jezik sugerira da i sam prostor grada, patine zidina, memorija fresaka nose u sebi energiju povijesnog revolta koji je konstantno pratio živote radnika. Koristeći razne filmske formate, strukturu i specifičnu ljepotu i raskoš celuluoidne filmske vrpce, te odlično odmjeren meditativni ritam izmjene slika, kreatorice fotografije u filmu CIOMPI - Frédérique Menant i redateljice Agnès Perrais koja je bila i snimateljica, uspješno su povezale duh vremena tada, u 14. stoljeću kada priča o revoltu tekstilnih radnika počinje i vremena danas, kada se bunt i nezadovojstvo radnika nastavlja.

Seamus Haley

za film "A CLOCKWORK ORANGE, THE PROPHECY"
Jedna od najtežih sociopolitičkih situacija i kriza koja najžešće ljulja temelje poretka i proklamiranih vrijednosti SAD-a, predstavljena je u precizno vođenoj, povremeno minucioznoj montaži  koja kroz film podržava temu i nadilazi  očekivano kad je riječ o audiovizualnom postupku u dokumentarnom filmu. Ovdje je vještina montažera na filmu za koji je očigledno snimljena velika količina materijala, sredstvo koje se izdvaja po svojoj uvjerljivosti i originalnosti i ne ostavlja nam ni trenutka praznog hoda tijekom gledanja, iznenađujući neprestanim promjenama i sinkopama u montažnom ritmu.

Darko Rundek

za film "ZAGRLJAJ"
Opservativnim dokumentarističkim pristupom, autor uspijeva uvući gledatelja u situacije o kojima pričaju junaci filma. Iskusni stvaratelji i majstori svog zanata, otvaraju širom svoja srca i svoju dušu progovarajući o nečemu njima toliko bliskom i važnom, o nečemu što žele sačuvati od zaborava i ostaviti narednim generacijama. A to njihovo umijeće uključuje i razumijevanje prirode, vode i vjetra, sunca, kiše i oluje. Koristeći sofisticirano sve te zvukove iz prirode te suptilnu muziku, autori zvučnog dizajna Gildo Bavčević, glazbe Vjeran Šalamon kao i sam redatelj Dan Oki, uvjerljivo  donose simbiozu čovjeka i prirode.

Benoit Tschieret i Guillaume Vincent

za film "DOCUMERICA, self-portrait of a nation on the brink"
Vrlo dinamičan film, produkcijski izazov, započet sa sviješću o neizvjesnom ishodu, sniman na logistički zahtjevnim lokacijama, u konačnom ishodu je superioran što se tehničke realizacije, a i izražajnih sredstava  tiče. Sve što smo vidjeli na platnu izgleda kao vješto režiran visoko budžetni "realistički" spektakl, a zapravo je spontano, dramatično svjedočenje o opasnom vremenu, presudnom za daljnju sudbinu društvenog poretka u SAD.

MAMULA

Redatelj Aleksandar Reljić
-

Cirijakova zakletva

redatelj Olivier Bourgeois

10 dana u svibnju

redatelj HyoungSuk Kim

Dobitnici nagrada još nisu izabrani!

ISTRA FILM predstavlja HISTORY FILM FESTIVAL
Izvršna direktorica TIHA MODRIĆ
Producenti TIHA MODRIĆ & DEJAN BOJC
Video produkcija ROBERT KALČIĆ & IGOR MODRIĆ
Dizajner ROBERT KRANČIĆ
Fotografije RINO GROPUZZO
Grafičko i web oblikovanje GRAFIK, Rijeka
© HISTORY FILM FESTIVAL. Sva prava pridržana | Pravila privatnosti
crossmenu linkedin facebook pinterest youtube rss twitter instagram facebook-blank rss-blank linkedin-blank pinterest youtube twitter instagram